En kvinna i huvudstaden och Livet :)

…på en mack eller i en affär; det kan man diskutera – säkerligen ett bra tag.

För det finns nog rätt så delade meningar om porr och tillgång på sånt, men på den här macken togs tidningarna bort ur sortimentet sedan en anställd hade klagat och facket i sin tur hade hotat med blockad. Intressant och samtidigt lite positivt att läsa, tycker jag som också tycker att de som vill läsa såna tidningar väl kan få göra det, men att det är mycket bra om barn och övriga som inte är intresserade, slipper se sånt.

Jaha, nu har jag tyckt till om det och det är roligt att tycka lite. Är det. Och nu ska jag gå ut i Stockholm för att leta efter en ny bikini till Spanienresan. Solkräm ska inhandlas och så var det något mer…jo, just det: hårspray! För jag har inte hittat någon bra sån i Calahonda och det är så varmt och fuktigt att det verkligen behövs. 

Men någon porrtidning ska jag förresten inte vare sig ha med eller köpa i någon mack. Nä.

Min andra blogg kan du förresten läsa här om du vill.

Och så undrar jag varför i hela fridens dagar mms-bilder inte har kommit in i bloggen på hela helgen?!

Kommentarer till: "Är det bra eller dåligt med porr" (4)

  1. Ska du till Spanien!!! Åhh… så härligt!

  2. Det hade redan vidtagits åtgärder både för att dölja tidningarna i fråga och för att den anställde skulle slippa hantera dem i sitt arbete. Det rimligaste hade varit om personen inte sökt anställning där gång på gång på gång fastän han ogillade tidningarna men ovanstående åtgärder var också inom rimlighetens gränser.Att förbjuda något enbart för att man inte tycker om det leder bara till förtryck av oliktänkande och en urholkning av demokratin (som ju kräver att folk får tycka och tänka annorlunda).

    • Madonnan sa:

      Tack för din kommentar. Det finns säkert alltid olika omständigheter…Jag förstår dina tankar och håller med i mycket 🙂

:)

Etikettmoln