En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Ronnie Wood på ett foto från Wikipedia.

…kan nog uppröra en hel del känslor; men så ibland finns det faktiskt de som finner varandra och lever ett långt liv tillsammans. Vad sägs t ex om Kjerstin Dellert – 17 år äldre än sin Nils-Åke Häggbom, eller Thommy Berggren som är 24 år äldre än sin Monika?

I artikeln jag läste handlar det i alla fall om  Ronnie Wood (som jag personligen tycker har ett tilltalande yttre) och hans 41 år yngre flickvän som det riktigt strålar harmoni omkring. Och just det får mig att fundera över hur Livet kan vara – Jag tror att kärleken är blind helt enkelt! Älskar man någon så gör man det oavsett ålder och för det den andra personen är.

Jag har själv rynkat på näsan åt stora åldersskillnader, men nu tycker nog jag (som själv däremot alltid har hållt mig till jämnåriga) att så länge båda de förälskade är vuxna och lyckliga i sin kärlek till varandra – varför skulle det då vara fel?

Håller du med? Är det rätt eller fel med stor åldersskillnad? Har vi andra med det att göra överhuvudtaget? Obestämd

Frågan är bara hur glad jag skulle vara om det var någon av mina tonårsdöttrar det gällde…Rynkar på näsan

Blogg 2. 

Läs även andra funderande bloggares åsikter om Madonnan, Ronnie Wood, Kärlek, Relationer, Ålder, Åldersskillnad, Livet, Lycka, Tankar

Kommentarer till: "Åldersskillnad i kärlek" (17)

  1. Bojinda sa:

    Jag håller med att det inte är något fel med stor åldersskillnad så länge båda är vuxna och lyckliga med varandra. Däremot håller jag inte med om att han har ett tilltalande yttre.

  2. Cyberzombie sa:

    Åldern är bara siffror.Det verkar som att det alltid är omgivningen som mår illa av skillnaderna. =)Vuxna människor rår över sig själva.Kram!

  3. Jag är 8 år äldre än K, men det är ju inte så mycket!Min dotter 22 hade ett förhållande med en man 34 i tre år.Det höll inte i längden men det gjorde inte mig något! =0)

    • Madonnan sa:

      Andromeda: Jag tycker nog också att kvinnan är väldigt nyligen vuxen, men de verkar ju lyckliga i alla fall. Kram!Ru: 8 år är nog ingenting när båda är vuxna sedan en tid :DFörstår nog dig ändå ang dottern… Kram!

  4. Andromeda sa:

    Om två människor är kära i varandra så tycker jag att det inte angår någon annan hur stor åldersskillnad det är mellan de två. Trots att jag inte tycker att det angår någon så tycker jag att 41 år är NOG så stor åldersskillnad. I det här fallet är ju kvinnan så ung att hon bara nätt och jämt är vuxen… Kram

  5. Birgitta sa:

    Mitt ex var yngre än mig…och jag förstår inte vad ålder överhuvudtaget har med kärlek att göra. Det är i princip samma att folk tittar extra om kvinnan är längre än mannen..Allt ska vara i mallar som allmänheten bestämmer…suck! Det borde finnas andra saker att bekymra sig över än vem som är kär i vem, eller hur?Visst hade vi skönt väder idag. Hoppas att det håller i sigKramizar

    • Madonnan sa:

      Jaadå; jag håller med dig helt! Visst sjutton är det egentligen oväsentligt och istället glädjande att folk är lyckliga?!Jo, jag såg solen inifrån skolan :/ Som jag längtade ut!Kram!

  6. ghostalive sa:

    Åldern har ingen betydelse, det är känslorna som räknas, tycker jag. Levde själv tillsammans med en mycket yngre kvinna i åtta år. Och jag har naturligtvis inga invändningar mot kvinnor som lever ihop med mycket yngre män. Eller män med män, eller kvinnor med kvinnor. Det är deras fria val och omgivningen har egentligen ingen rätt att lägga sig i. Fast det gör omgivningen ofta ändå, pigg som den är på att lägga näsan i blöt.

    • Madonnan sa:

      imse: Ja, den överlever nog och om båda kan mötas på en liknande mental nivå så går det nog bra ändå. Speciellt om den äldre är ung i sinnet kanske?Ghostopinion: Kärlek är ju det finaste som finns, så varför blir inte alla accepterade, kan man undra…

  7. Det kan säkert vara en del problem, om åldersskillnaden är allt för stor. Men äkta kärlek övervinner det med…

  8. Det är 21 år mellan mig och min man, så det här är ju något som vi pratat ganska mycket om. Vår erfarenhet säger att det är omgivningen som har mest bekymmer med det, och alla anser sig ha rätt att tycka en massa om vårt förhållande.

    • Madonnan sa:

      Det kan jag tänka mig, men förstår att stark kärlek övervinner även omgivningar som lägger näsor i blöt…Ha det bra!

  9. Madonnan sa:

    Ja, du har så rätt tycker jag :)Kram

  10. Äkta kärlek är fint, vare sig det är med åldersskillnad eller av samma kön. Det är synd om alla som inte blir accepterade…kram

  11. Äkta kärlek är fint, vare sig det är med åldersskillnad eller av samma kön. Det är synd om alla som inte blir accepterade…kram

:)

Etikettmoln

