En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Ojoj, det är med viss oro jag läser nyheterna om en stor skogsbrand på Costa del Sol, nära Málaga och mot Marbella. Massa människor har evakuerats och någon har omkommit.

Undrar om de får bukt med elden snart? Så torrt som det brukar vara i de trakterna på sommaren, så är det nog ganska kämpigt att få bukt med lågorna…

Min mamma och hennes man bor mellan de orterna, i en liten by som heter Calahonda och det är just uppe i bergstrakterna. De lär följa nyheterna än mer noga än annars nu, härifrån Stockholm där de är över sommaren.

Läs mer:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/stor-skogsbrand-pa-spanska-solkusten

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/stor-skogsbrand-pa-spanska-solkusten_7465142.svd

Kommentarer till: "Skogsbrand på fina Solkusten" (5)

  1. Hur har det gått? Jag har inte hängt med riktigt.

  2. Just i skogarna kring Mijas brann det varje sommar nån gång, minns jag. Men den här skogsbranden verkar vara stor, hoppas att de får bukt med den!

    • Jaa, det hoppas jag med. Så torrt som det är där är det ett under att inte mer har brunnit ner….

      Kram

:)

Etikettmoln