En kvinna i huvudstaden och Livet :)

För jag blev just uppringd av en sjukgymnast som har fått in återbud imorgon och då får jag den tiden. Hoppas, hoppas att jag kan få hjälp med ryggen!

Hela den är helt knasig och igår kom jag knappt ur sängen för att det gjorde så himla ont att ta sig upp. Min dotter fick dra mig ur sängen, samtidigt som jag stönande höll i ena sidan av ryggen där bak. Ena benet kan jag inte lyfta eller böja mig över för att sätta på eller ta av mig skorna, det håller ju inte i längden precis… 😦

Min husläkare hade gett mig en lapp med telefonnummer till sjukgymnastmottagningen och det var ju snällt, men i övrigt känns det inte som om man får någon hjälp av att gå dit alls. ”Vi tar några prover” och sen ingenting… Har problem med nacke och halsmuskler och så där nere på högra sidan i ryggen, som smäller till ibland och håller i sig några dagar riktigt ordentligt innan det ger sig.

Känner mig full av hopp! Vill ha bra mirakelövningar som hjälper, vad jag ska göra själv. Har ju försökt träna mag- och ryggmusklerna i flera veckor, men inget verkar ha hjälpt.

Hoppas, hoppas, för annars vet jag inte hur det går.

Kommentarer till: "Känner mig hoppfull" (6)

  1. Hoppas verkligen att du får hjälp idag. Det är hopplöst när man känner att man måste pressa vårdcentralen, att det är så segt och trögt att man nästan ger upp.

    • Ja, varför är en del doktorer så ointresserade och bagatelliserande när man så sällan går dit? Det är ju inte för nöjes skull man går till en läkare…

  2. Ja hoppas nu att du kommer till någon som bryr sig om din smärta.
    Jag har gått till en sjukgymnast nu i över 6 mån och fått akupunktur…det var väl bra i början …men nu så har jag sagt att jag vill ta en paus för jag känner inte att det hjälper längre… behöver gå vidare…3 veckors paus tyckte han räckte..men jag vill ju ha reda på varför min smärta inte försvinner helt? Jag är rädd för att jag har diskbrock i rygg eller nacke men då säger sjukgymnasten att man röntgar inte i första taget…suck. Gick till en annan sjukgymnast som sa att jag inte kan ha två samtidigt och eftersom jag b örjatr på företagshälsan så ska jag fortsätta där. Du vet jag skadade mig på jobbet då jag lyfte tungt…så de ser det som en arbetsskada.
    Men jag har rätt att kräva att de går vidare..då jag inte tycker akupunkturen hjälper lika bra längre. Jag går även på vattengympa och det är hur bra som helst…men jag missar en del tillfällen eftersom jag jobbar natt och sover…så att rehabilitera sig går långsamt…
    Stå på dig madonna…det gör jag …fast jag tycker att de som jobbar med rehabilitering borde kunna se lite själva…ibland undrar jag om det handlar om pengar…privatiseringen gör kanske att alla håller på sitt och sina patienter..min sjukgymnast har en egen praktik..är det så är det inte rätt ..jag vill ju bli hjälpt på rätt sätt för att kunna bli så bra som möjligt.

    Ingen ska behöva ha ont hur länge som helst utan att ha fått en bedömning om vad det är som gör ont…

    Hoppas att ditt onda ger med sig ..

    Kram

    • Tack; jag hoppas och tror att det inte ska vara så illa för mig och hoppas verkligen att du får hjälp så att det går över!! Inte klokt att de inte magnetröngar när du har haft ont så länge. Stå på dig, du också! Och kram 🙂

  3. Nämen…är du så dålig?? Jag blir lika förbannad varje gång jag hör om läkare som inte orkar bry sig! Har en vän som haft ont länge nu, och till slut på ”rev jag i”..satte vänskapen på spel kändes det som..men kunde bara inte stå bredvid och se hur hon sprang mellan kiropraktiker och andra liknande, bara för att få tillfällig hjälp. Hon lyssnade, gav sig inte och efter en månad så blev det klart att hon har diskbråck i nacken! Operationen är bara veckor borta nu. Hade hon fortsatt gå till dessa ”hjälpare” så hade hon troligtvis hamnat i rullstol, efter nån nack”övning”!
    Ge dig inte! Kolla upp!! Tjata dig till en magnetröntgen!!! Jag har ju varit /är där själv, och det är inte roligt när det blir kroniskt!
    Kramas

    • Hej, stackars din vän men tur hon har dig så hon får ordentlig hjälp!

      Inte kan jag väl tänka mig att det är så illa, men har tyckt att det är konstigt att de inte kollar upp mer. Får se vad hon säger imorgon och blir det värre ska jag absolut be om en röntgen. Tack!

      Kram!

:)

Etikettmoln

