En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Han håller verkligen i stången…!
Bild från SvT play – klicka på bilden och se.

Huvudvärken har släppt nästan helt efter god sömn; fast den ligger lurande och brusar i huvudet, så  jag har tagit en tablett som jag hoppas ska hålla den stången. (Vilket uttryck, vilken stång?!…).

Det är en oro inuti mig nu, för någon jag känner nära befinner sig på sjukhus i ett annat land och kanske kommer snart en till stroke, eller så gör det inte det… Det blir ju en stor olust inuti, ovetskapen,  men som vanligt ska man fungera ändå. Såklart. Jag håller tummarna och andan lite grann och hoppas verkligen att det blir bra! Det blir dessutom så mycket praktiskt att ordna för den som lever med någon som drabbats av att ena benet inte längre fungerar – olika hjälpmedel behöver införskaffas, som rullstol t ex. Skulle så gärna vilja vara där och hjälpa till, men samtidigt kanske det att behöva ett fokus hjälper den som är i chock och oro? För stunden i allafall. 😦

Har satt på mig en blå, klar topp idag. Min mat har inte så många kolhydrater i sig numera, för att jag ska vara snäll mot magen och den mår verkligen mycket bättre! I över sex veckor har jag nästan totalts skippat bröd, potatis, pasta, ris och socker, vilket har inneburit att jag både har tappat sockersuget, matlusten och ett antal kilon. Det godis jag unnat mig är en dubbelnougat till helgen. Lågt GI-värde minsann.

Nu däremot, så behöver jag ta mig till jobbet. Dagarna går verkligen i ett huj, så jag är snart tillbaka här igen. 🙂

Kommentarer till: "Det känns som en bra dag" (3)

  1. Så skönt att höra att det trots allt gick ganska bra. Hoppas att det får fortsätta vara så och att ni kan ses snart.

  2. Det är en oro att ha anhöriga långt bort när de är sjuka. Vi for ner till Spanien när pappa hade fått en stroke och låg i Marbella. Det var en veckas heltidsjobb förr mig och min syster att ordna allt kring honom, allt var så omständligt. Om du bara kan – åk ner och var stöd!
    Kram

    • Har inte möjlighet till det och det gick förhållandevis bra, men håller andan lite de närmaste dagarna som är aningen kritiska tydligen.
      Hoppas på att de kommer till Sverige om en månad ca, när det är ok att flyga igen.

      Kram

:)

Etikettmoln

