En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Idag

Ska jag gå och köpa det bröd jag och min mage tycker så mycket om: Extrem. Inte en massa sött i, lagom grovt för magen och bra för en GI-kost. Dessutom väldigt gott att lägga en massa ost på. Slurp! 🙂

Jättegott för mig och magen!

Jättegott för mig och magen!

Sen, efter att jag har burit hem min matpåse, ska jag återigen ge mig ut i det snötäckta Stockholmslandskapet… Tänka mina tankar, som för tillfället är aningen lättare och promenera en aning. Det är skönt att röra på sig lite och rofyllt att gå själv ibland.

Goda samtal är viktiga för själen, har jag insett.

Kommentarer till: "Idag" (7)

  1. Här är ett enkelt och jättegott bröd att göra.
    Ingredienserna är: 3 ägg, 3 dl riven ost, 2 msk keso, 1 msk majonnäs, 1,5 tsk bakpulver, 5 dl valfria frön (jag brukar använda lin-. sesam-, solrosfrön, melon- och pumpkärnor)
    Gör så här: Blanda alla ingredienser och avsluta med frön/kärnor. Smeta ut smeten på en plåt och låt grädda i 15 min på 225 grader. Ett tips är att sedan använda rikligt med Smör/Bregott och ditt favoritpålägg. Mycket mättande och riktigt, riktigt gott.

    • Wow, tack! Det ska jag absolut pröva!

      Ha en fin kväll och tack för receptet 🙂

    • Nu har jag bakat brödet och det blev riktigt gott!! Lite att tugga i, något jag saknar ibland som äter enligt GI-metoden och inte äter kött… Får 4 av 5 stjärnor 🙂 Stort tack! Och är det okej om jag bloggar om det och länkar till dig?

      • Förlåt för dröjsmålet – Bättre sent än aldrig men självklart får du blogga och länka! Kul att du tyckte om det. Ha det gott – bästa hälsningar

  2. Det kanske jag skulle prova. vilken skillnad det är på ljuden nu när det finns ett dämpande snötäcke, allt är så stilla, snön dalar ner från en mjölkvit sky.

  3. Ah ..jag åt just en sån macka med ost till frukost 🙂 de är goa!
    jag ska oxå ge mig ut i snövädret idag…har tänkt fotografera lite och se om jag hittar någon mossa till stakarna mina.

    kram och ha en bra helg

:)

Etikettmoln

