En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Fast jag fick börja dagen med en rivstart i snöhögarna längs Valhallavägen och vidare nedåt stan. Klockan gick såå fort! Konstigt att vissa morgnar är såna. 🙄

Dagen var jättebra. Jag hade längtat efter den eftersom jag har vilat upp mig i flera dagar och jag var pigg ovanligt länge idag, fast på eftermiddagen försvann luften helt plötsligt… Kom hem vid kvart över 5 och pustade ut med lite matlagning: lax i ugn med pesto och spenat. Och så lite ”julmat”: ägghalvor med en majonnäsklick och räkor. Gott!

Fick idag vetskap om min nya lön och det var väl inte i klass med magiska oproportionella politikerlöner precis, men jag tror att jag kan vara ganska nöjd sett i det stora hela. Fick iallafall lite mer energi efter att jag hade öppnat kuvertet och inre krafttillskott är ju alltid bra.

Oj, vad trött jag känner mig helt plötsligt! Kom på att jag måste julshoppa i slutet av veckan, bara tanken får mig matt… 🙄

Hoppas att du, kära läsare, också har haft det bra idag!

Jag gillar att hoppa 🙂

Kommentarer till: "Jag var ovanligt pigg imorse…" (2)

  1. Grattis till nya lönen! Fin hoppfull bild på dig!

  2. Suck, jag skulle också vilja att försäkringskassan skulle skicka ett ”julbrev” till mig med en massa nya pengar…men det lär ju inte hända :)…Tur att Gaspar har samma jobb som dig hehehe…Kram

:)

Etikettmoln

