En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Ett tåg har kört rakt in i ett bostadshus på Saltsjöbanan, nu på morgonen. Hur kunde det gå till?!

Som tur var skadades ingen i själva huset, mirakulöst nog! Tyvärr klämdes föraren fast och fick skador, hoppas verkligen hon blir återställd! Får läsa mer när det kommer mer att läsa och håller tummarna för den kvinnliga föraren.

Vissa nyheter berör mer, känns verkliga – det skulle ha kunnat hända någon i ens nära omgivning, ungefär.

Mamma och L kommer till Sverige 9 februari, är en annan, men glad nyhet för mig och de mina. På jobbet går det bra och är intensivt, dagarna rusar fram och jag orkar knappt göra något mer när jag har slutat. Men i takt med att våren och ljuset kommer tänkte jag mig mer energi. 🙂

Och så har jag jättebråttom för jag fick ett extrauppdrag här på morgonen. Blev väckt av mobilen 😦

Kommentarer till: "Men oj, så otäckt!" (10)

  1. Jag undrar bara….varför skulle hon ge sig på att köra tåget?
    Tur att det inte slutade värre…

    Snö o kallt….vart är våren? 😉
    Kram

    • När jag skrev om det hade de inte gått ut med att tåget var stulet…blev lite chockerad när jag hörde det på jobbet sen! Undrar varför…

  2. Tok Johan sa:

    Och denna förare klämdes fast. Det är intressant att alla säger att det är en tågtjuv. Är det inte mest troligt att föraren glömt sina nycklar i alt. täningen på och en klumpig städerska kommit åt ett relä som fått tåget i fart som sedan inte vetat hur man stoppat det? Eller skulle hon sälja det på svarta marknaden, eller dra på Europa luff? Svartmåla en svårt skadad tjej som tjuv innan hon ens har blivit hörd? Svensk press saknar kritiskt tänkande

  3. Hur kan man bara få för sig att ta ett tåg och köra? Ville hon ta sitt liv?

    • Ja, kanske, men tänk om hon bara kommit åt på nåt sätt som Johan skriver i en kommentar här… Hoppas det går bra för henne i vilket fall!

      • Så skulle det ju kunna vara. Annars är det väldigt svårt att förstå. Synd om henne är det i vilket fall som helst. Tur att fler inte skadades, det kunde ju ha blivit en riktig katastrof.

  4. Vilken tur i oturen att ingen i huset skadades. Måste ju ha blivit en riktig chock för alla inblandade i alla fall.

    Det är en bit kvar till våren och ljusare tider. Början av året känns alltid som mest tröttsam tycker jag. Allt är så mörkt och man är ständigt trött. Tror dom flesta känner så.
    Ha en bra dag! Kram =)

    • Jo, visst är man trött, men jag är piggare än i december iallafall 🙂

      Tråkigt, men tur inte fler skadades och hoppas föraren klarar sig bra!

      Kram på dig 🙂

:)

Etikettmoln

