En kvinna i huvudstaden och Livet :)

bodies

Och jag fattar inte riktigt, men nu kan korta människor bli överviktiga om de räknar enligt den nya formeln.

” …enligt den nya ekvation som Nick Trefethen formulerat räknas BMI ut så här: [1,3 x vikten], dividerat med [längden upphöjt till 2,5]. ”

Jag tror att jag struntar i att räkna, verkar så krångligt! Och dessutom trivs jag som jag är. Tror man vet när man ätit för mycket ohälsosamt och det märks ju på kläderna, om inte annat…

 

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/nytt-bmi-flyttar-granser

Kommentarer till: "Nytt sätt att räkna ut BMI" (7)

  1. När man är karl så ger livremmen de bästa indikationerna, tycker jag. I förrgår fick jag köpa ett nummer större jeans, det var kanske trist men jag tycker att jag har trivselvikt nu, hehe. Min fru har inte protesterat, som tur är 🙂

  2. Ja, strunta i metoderna! Det viktigaste är att trivas med sin kropp.

  3. Skiljde obetydligt mycket (lite), så de som håller på med att räkna ut BMI kan lika gärna ta det första sättet.

    BMI är fånigt.

  4. Jag håller med dig. Man märker själv om det är dags att gå ner i vikt.
    Det är det enklaste.
    Kram =)

:)

Etikettmoln

