En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jag sov som en liten gris inatt och vaknade några minuter före klockan. Känner nu hur kroppen förbereder sig för allt jag har tänkt hinna med idag…

Känner mig ganska oförkyld och det är skönt. Bra att helger går att vila o mysa på. Vaknar till ordentligt när jag kikar på en video med Pound, alltså Pilates med trumpinnar. Plötsligt känns lusten att börja träna ordentligt som bortblåst; det ser jobbigt och tråkigt ut… 🙄

Men kroppen behöver nog lite träning för att hålla och mina armar skulle gärna vilja bli lite mer muskulösa. Får använda hantlarna och cykeln här hemma lite till, det och promenader är väl bättre än inget?

Pound

Ha en härlig måndag!

Kommentarer till: "Måndag morgon…" (3)

  1. Allt är bättre än inget! Så tänker i alla fall jag som inte är så hurtfrisk 😉

  2. Jag har också en träningscykel som står här hemma. Jag trodde när jag skaffade den att jag skulle använda den jätte ofta. Jag använder den aldrig. Har upptäckt att det är bland det tråkigaste jag vet att cykla på den. Dessutom får jag ont i rumpan av allt cyklande.
    Men promenader är ju alltid bra. Mycket skönare och roligare än en motionscykel.
    Kram=)

  3. Det är när man känner att helgerna inte räcker till för att bli utvilad på, som en varningsklocka ska ringa. Skönt att sova som en liten gris ibland, det gjorde inte jag, jag satt uppe läste lite. Hantlar, cykel och promenader är definitivt bättre än inget, väldigt mycket bättre!

:)

Etikettmoln

