En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Bild

På Sveriges nationaldag känner jag extra mycket och visst är det fint att 6 juni är en helgdag numera! Imorgon är en klämdag och Stockholm är otroligt vackert så här års, så det är en fröjd att ge sig ut i huvudstaden, ta sig en sväng förbi Kungsan och matorgier och fortsätta längs gatorna i värmen.

Att Sverige ofta är populärt och höljt i ett nordiskt skimmer utomlands, med bilden av alla vackra svenskor och vår rena natur… Träden, snön och nu solen…! Det är ganska roligt att läsa om synen på vårt land och i Tyskland, som i den här artikeln. Själv tycker jag att Sverige är fantastiskt, ja ett paradis och jag älskar speciellt somrarna här! 🙂

Jag började nationaldagen med en cykeltur till dottern. På väg hem kom jag ikapp alla ståtliga hästar längs Lidingövägen. En fin början på en dag. Sedan har jag också legat i gräset och pratat i telefon, umgåtts och pratat på en balkong och nu inväntar jag dottern med två kompisar som är på väg hem från en heldag på Grönan.

Jag ska börja blogga mer nu; lite i taget. I’m back again. Mysigt. 🙂

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svenskarna-nobbar-nationaldagen_8243036.svd

Kommentarer till: "Visst är väl Sverige härligt?!" (2)

  1. Härligt att se dig här igen 😀
    Du är saknad!

    Kram kram.

:)

Etikettmoln

