En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Har jag vaknat med sprängande huvud och massa tinnitus mitt inne i skallen, både igår morse och nu idag. Det är skumt och knasigt det där, att det kommer och går. Se till att inte svimma och slå i huvudet, för det kan bli tråkigt låångt efteråt… 😦

Bild

Huvudlöst med huvudvärk…!

Söndag idag. Alldeles ensam hemma; det är så tomt utan lilltjejen! Hoppas hon ringer idag – de får inte ringa mer än tre, fyra gånger under kollot och just nu känns det lite…för styrt för mig, som överförmynderi. Vad är det för idéer att barnen/ungdomarna inte får ringa hem när de känner för det? Det vore ju fint att få veta om hon trivs eller inte i allafall, utan att behöva vänta i flera dagar.

Solen strålar mellan molnen emellanåt. Ska ta mig en promenix med en söt vän lite senare.

Kommentarer till: "Den här helgen…" (5)

  1. Hoppas huvudet känns bättre i dag…

  2. Jag har också Tinnitus men den är inte värre än att jag står ut.

  3. Tråkigt! Hoppas verkligen att huvudvärken ger med sig. Jag antar att du har beprövade medikamenter att ta till.

  4. Tråkigt med huvudet, men du ser väldigt fräsch ut i alla fall! Det är nog som läkaren säger att det tar tid innan det blir stabilt efter det kraftiga slaget. Jag dras också med kraftig bakhuvudvärk sen ett år och ofta triggas migränen igång som tillägg. Inte roligt.

    Jag kan lite grann förstå det där med telefonsamtal. Nu när alla har mobiler och ringer och messar hela tiden, kan det bli för mycket av det goda. När banbarnen är hos mig på torpet känns det inte kul om den äldsta ringer eller messar till föräldrarna att lillebror har ramlat i trappan. Det är ju jag som har ansvaret och det är mig de ska vända sig till, det är ändå inget som föräldrarna kan göra något åt, bara bli oroliga över. Och oftast är det ju småsaker det gäller. Det är bra träning för de unga att vara utan föräldrarna ibland, även utan telefonkontakt, tror jag.

    Hoppas att huvudet klarnar snart!
    Kram

    • Tråkigt att du har så mycket ont i huvudet… : (

      Jo, visst förstår jag det, men de borde få ringa en kortis när de vill, men t ex begränsa det till en liten stund per dag.Jag tror definitivt att de har annat för sig än att ringa stup i kvarten på kollot… 🙂

      Kram o ha en fin söndag!

:)

Etikettmoln

