En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Buss

Så beroende vi är av en fungerande busstrafik. Och den går ju oftast som på…räls, iallafall här i innerstaden. Överhuvudtaget tycker jag att det flyter på väldigt bra de få gånger jag är ute och rör på mig även utanför tullarna. 🙂

MEN – nu varnas det för en eventuell busstrejk, som kommer att påverka både innerstadsbussarna och lokaltrafiken ute i vissa förorter. Inte så väldigt bra tajmat för de som ska åka, för det här är ju strax innan midsommar!! Och sen kan pendeltågstrafiken påverkas något dygn senare… KUL, då får jag till Nynäshamn!! 😦    Eller cykla, i fem mil, tjo vad livat! Eller så blir det till att fira midsommar i stan, mamma vill nog se mig och vi kan nog slå klackarna i taket lite grann … 🙂

Vore väldigt bra om de kan fixa de där lönerna så alla blir nöjda. Ge förarna en rejäl slant, för det tycker jag att de är värda!

Bara att hålla tummarna…

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sl-spar-strejkkaos-ta-fram-cykeln_8273774.svd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sa-paverkas-stockholm-av-busstrejken_8273280.svd

http://svenska.yle.fi/artikel/2013/06/17/stor-busstrejk-hotar-stockholm

http://www.metro.se/nyheter/allt-talar-for-busstrejk/Hdzmfq!2ySUKewnjDx7oYGHSlCoQ/

Kommentarer till: "Tjo vad det blir livat utan bussar och pendel…!" (6)

  1. Det är väl meningen att strejker ska märkas. Hoppas att er midsommar blir bra i alla fall!
    Kram

  2. Man får se hur länge det håller i sig: Var du än är så önskar jag dig en trevlig midsommar. Kram

  3. Strejk i kollektivtrafiken är ju jättejobbigt att drabbas av när man bor i en storstad.
    Fast samtidigt är det ju skönt att bo mitt i stan då. Inte ute i någon av förorterna.
    Minns en gång i slutet av 70-talet då det var strejk. Jag bodde i Östberga och fick gå till jobbet på söder. Från Östberga och över Gullmarsplansbron. Det gick väl an på vägen dit men på vägen hem var man helt slutkörd redan och så skulle man gå hela vägen.
    Nej då önskade man att man hade bott närmare jobbet.
    Hoppas det löser sig innan du ska iväg iallafall.
    Kram =)

  4. Strejker äger väl oftast rum när de får störst effekt. I alla fall känns det så… Hoppas det löser sig så att ni kommer iväg som planerat!

    Kram

:)

Etikettmoln

