En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Bild

Tycker jag. Såå skönt. Thomas Cook skickar en lastbil och personal till Sunwings hotell och där på Cypern checkade vi in imorse, lätt som en plätt och tog ca en minut.  Efter det låg vi vid poolen någon timme, innan vi gjorde oss iordning för avfärd till flygplatsen.

Eftersom vi redan hade checkat in bagaget slapp vi stå i en lång och tråkig kö för det. Bara att ge sig av till säkerhetskontrollen. Som vanligt pep det om mig, fast jag medvetet INTE hade jeans med det bälte som pep förra gången. Idag hade jag kort kjol och topp till, som envisades att åka ner så att urringningen blev alldeles för djup – höll på att bli galen på det! Iallafall så var det skorna, med lite detaljer i metall som pep…suck.

Flygningen var perfekt och det enda som var lite jobbigt på hemfärden var att jag hade köpt en massa på taxfree, så det blev tungt. Vem kan motstå köp 4, betala för 3? Inte jag iallafall. 🙂  Vi landade kl 17 och var hemma ca 18.30.

Nu är jag ganska trött, men det är skönt att vara hemma. Även fast jag älskar Cypern och gärna återvänder flera gånger. Sverige är varmt och skönt, men ändå lite kallt när man är van vid fler grader. Det brukar ta ett par dagar för mig att vänja mig vid en ny temperatur. Och titta här vilka jag såg på Arlanda – likt, men ändå lite olikt, för de är och var betydligt vackrare i verkligheten! 🙂

ABBA

ABBA

Kommentarer till: "Helt fantastiskt att checka in bagaget redan på hotellet…!" (6)

  1. Skönt med sån service! Just kvällstemperaturen är väl ganska sval i Sverige jämfört med medelhavsländerna, annars har solen skinit ordentligt denna sommar.

    • Det är bra det, skönt att inte få värmeblåsor här…och hoppas att solen fortsätter att skina!

      Kram

  2. Welcome back on Swedish soil, globetrotter..! 😉

  3. Så var det på Rhodos också. Bagaget togs om hand redan på hotellet. Eftersom jag aldrig varit på en mer kaotisk flygplats så var det en befriare.

:)

Etikettmoln

