En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Det är…

…när jag inte hittar min legitimation och ska hämta ut ett receptbelagt (och ganska starkt smärtstillande) läkemedel, som jag förstår hur ofta jag har varit på Apoteket det senaste halvåret. Apotekskvinnan känner nämligen igen mig, trots att de har jättemånga kunder där dagligen och hon är därför på väg att ge mig min medicin ändå.

Som tur var så hittade jag leget till sist; min nya plånbok är som en liten kuvertväska och har många fack… Jag måste städa inuti, så att jag hittar! Rent allmänt så tycker jag att det finns så mycket vänlighet runt omkring. På bibblan och i flera affärer så är personalen så snälla och hjälpsamma. Jag gillar sånt och blir så tacksam. Leende. 🙂

Sedan finns det annat jag inte förstår mig på riktigt. Att läsa signaler är inte alltid lätt. Men jag vet iallafall vem jag är och att det jag gör oftast är bra. Och är det inte det så lär jag av mina misstag; förhoppningsvis.

Har haft en ganska låg dag idag. Många tankar och funderingar som måste sorteras. Men sådana dagar måste också få finnas, eller hur? 

Imorgon ska jag och dottern iväg en bit. Det blir roligt och hon är ett härligt sällskap. En frisk fläkt. Ni kommer att få läsa mer om det här efteråt. 😉

Bild

Kommentarer till: "Det är…" (2)

  1. Jag har också periodvis ätit medicin som kräver leg. Jag tror att dom egentligen är tvungna att begära ID även om dom känner igen personen

  2. Det är ofta trevlig personal på såna ställen. Det var så länge sen jag var på ett bibliotek, köper alla böcker numera och har ju inte kunnat läsa under utmattningen. Men nu har jag börjat lyssna på ljudböcker och uppsökt ortens trevliga bibliotek.

    Du påminner mig om att fixa legitimation, jag går omkring med passet i väskan, leget gick ut för… länge sen.

    Hoppas att utflykten blir som ni tänkt er!

:)

Etikettmoln

