En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Tänker…

Spanska blommor från mammas Calahonda.

Spanska blommor – HIBISKUS, från mammas Calahonda.

Att vi människor läser in så mycket där inget finns att läsa in; därför att vi TROR att det är så. Vi har skapat vår egen bild i vår egen värld av hur saker och ting är. Även om så inte är fallet alls.

Det är lite konstigt det där. Hur något kan bli så STORT, fast det egentligen inte är det. Det kanske inte ens finns med, ens i det lilla…utan bara i din egen fantasi.

Måste ringa min mamma nu. För när jag inte hör av någon som jag brukar höra av väldigt regelbundet, så undrar jag ju varför. Det är väl så det är när man bryr sig om någon – min mamma i det här fallet. Fast jag tror bara att hon har haft mycket omkring sig. 🙂

Kommentarer till: "Tänker…" (4)

  1. Håller med dig till 100 % om det du skriver beträffande imaginära fantasifoster. Jag har en person i vänkretsen som till punkt och pricka stämmer in på beskrivningen! 😀

    Förresten; det där med Hibiscusen- är det nåt slags private joke mellan dig o Carita, eller..? Fattade inte riktigt varför växten framkallade ett sånt utbrott av humor… 😮

    • Hehe, hibiscusen 😀 Jo, hon har berättat ett par gånger vad det är för blomma, men jag glömmer ju… så det är ett litet private joke mellan oss, ja. 🙂

  2. Det är HIBISKUS. hahahaha……

:)

Etikettmoln

