En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Det brukar sällan hända, men ikväll när jag åkte från Mariatorget var jag alldeles själv i vagnen. Den såg ut så här:

20130817-221015.jpg

Visst ser det väl ganska rent och fint ut? Efter en station kom det lite folk och satte sig här och var. Det kändes bra med lite sällskap.

När jag kom ut ifrån tunnelbanestationen gick jag nästan på en…r..ta som kom utspringande framför fötterna ur buskarna vid vägkanten. VARFÖR ska just jag behöva möta så många sådana, jag som hatar just r..tor!! De är otäcka och skrämmer mig. Jag skrek högt och sprang över till andra sidan gatan.

Hade någon sett mig så…men jag fick nästan ont i hjärtat, så rädd blev jag. Det stavas f o b i.

NU film på fyran. 

 

Kommentarer till: "Ensam i tunnelbanan" (2)

  1. Måste vara ovanligt? De gånger jag åkt T-bana så har det ofatst varit mycket folk 🙂

    Kram!

  2. Snygg bild! Det ser ut som i en gammal film med de färgerna. Råttor har jag inte sett sen jag var barn, men möss har vi på torpet, de är lite sötare.

:)

Etikettmoln

