En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Flera gånger den här sommaren och jag vet inte om jag har drömt. Eller om det var någon slags hallucination? Det var så konstigt; flera år sedan, men det hände. Mystiskt. Hade jag solsting? Inlägget nedan är från sommaren 2007.

Jag såg en ung vacker flicka

Redigera

11 04 07 
 

…som stod på ett litet tak utanför muren runt Carlssons skola vid Karlavägen i Stockholm.

Hon sod där i solen och sjöng i mikrofon till musik så det ekade mellan husen. Helt underbart vackert var det och jag tror att hon sjöng live till inspelad musik. Samtidigt dansade hon med stor inlevelse och det var helt klart en riktigt bra låt, en hit som jag inte hört förut.

Jag gick förbi och såg ingen annan stå och titta. Inga kameror, ingen bil från TV eller så och inga andra människor i närheten alls. Det kändes lite spöklikt och jag undrade om det var Hemliga kameran eller så.

Mycket underligt. Och jag log förstås. Men jag har ännu inte förstått varför hon stod där i solljuset på ett tak och sjöng.

                                      :)

 

:)

Etikettmoln

