En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Bild

Det tänker jag på idag. Och att veckan ska gå bra, jag ska ta paus och slappna av en stund på tidiga eftermiddagen, så att det inte blir svimkänslor som förra veckan.

Att ta vara på varje dag… Läste just om en elvaåring som sprungit in i en glasdörr på ett kalas och avlidit till följd av det. Så fruktansvärt, hur något sådant kan hända. Maximal otur, men sådant händer. Jag tycker så otroligt synd om familjen, hur orkar man med?! Men det gör man, jag tror att vi är gjorda så att vi ska orka med de prövningar vi möter, på ett eller annat vis. Tiden får oss att bygga upp en styrka, allt efterhand. Men det är så otroligt sorgligt.

Att ta vara på varje dag. Du vet aldrig vad som händer.

I början av året svimmade jag handlöst och slog i huvudet någonstans (troligen i en bokhylla som stod i närheten). Ingen märkte något på ett tag och jag tappade medvetandet en stund. Fick en hjärnskakning som tagit ett tag att läka och som än idag tar av mig. Men jag är så lycklig att det gick bra.

Igår svimmade min äldsta dotter i en stentrappa, slog i bakhuvudet och ramlade ner 5-6 trappsteg. Det blev ambulans in till sjukhuset och när jag fick veta…innan jag visste hur det stod till…den fasan, man blir så otroligt orolig och rädd! Även hon har nu blivit röntgad och kollad ordentligt i huvud, nacke och hjärta, men allt ser bra ut och det var troligen ett blodtrycksfall som gjorde att hon tuppade av så plötsligt. Jag hoppas verkligen att hon inte får några efterverkningar, som sitter kvar länge. Jag är så otroligt glad att det gick bra ändå och det var skönt att krama om henne på sjukhuset igår.

Jag tycker att det händer en hel del omkring en också, men oftast går det bra till sist. Det läker och turen är oftast med.

Lite morgontankar var det här. Idag är en ny dag, solen skiner här i Stockholm och jag ska gå iväg lite tidigare till jobbet, så att jag slipper stressa min morgon.

Stressreducering. Ta vara på dig själv och dagen. God morgon!

Kommentarer till: "En ny vecka och att ta vara på varje dag" (5)

  1. Vilken tur att det gick bra för din dotter! Kan också känna den oro och fasa innan man vet att allt är bra.

    Jag har en svimningsbenägen dotter som när det var som värst kunde sitta och svimma. Nu är det tack och lov bättre men säker kan man aldrig vara…

  2. Hu, vad otäckt och vilken oro innan ni visste! Hoppas att ni båda läker och slipper besvär i fortsättningen!

    Hon som sprang in i en glasdörrren får mig att tänka på min bror som gjorde det när han gick i ettan och själv tog sig med buss till skolan. Han var på stationen och fick syn på bussen och sprang rakt in i en öppen ruta. Skar upp handen och blev omplåstrad, satt på bussen och när han kom hem och mamma skulle titta på såret så forsade blodet. Akut till sjukhus för att sy fast ett finger. Minns att jag var livrädd då. Även min man har sprungit genom en dörr, i Sovjet, så det är farliga saker och nuförtiden har vi väl ofta säkerhetsglas på offentliga byggnader, men i hemmet finns riskerna. Så oerhört sorgligt! Helt obegripligt!

    Du måste vara rädd om dig och se till att du får den vila du behöver.
    Kram

  3. Vilken tur att det gick bra för din dotter. Kan förstå din panik känsla. Svimma i en stentrappa måste vara livsfarligt ju. Tur att hon hade änglavakt. Jag hoppas att du också blir helt återställd snart och slipper dina besvär. Inte roligt att behöva känna av sviterna efter hjärnskakningen så länge som du gjort. Men som sagt var, en dag i taget, mindre stress och ha små ”vilostunder” under dagen. Ha en riktigt bra vecka nu. Kram.

:)

Etikettmoln

