En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Så aktuellt, hela tiden. För hur många finns det som blir utsatta för nätmobbing? Och hur skyddar man dem, får det att upphöra? Jag tror tyvärr att det är omöjligt, även om arbetet bland unga och öppna diskussioner om hur man beter sig på nätet är så viktigt och säkert kan få en del att tänka till, istället för att skriva en massa elakheter om andra.

Och det sker överallt.

Grupptryck, det finns omkring oss och verkar vara en slags kamp om plats i tillvaron, både bland vuxna och barn.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/begick-sjalvmord-efter-natmobbning_8519078.svd

Kommentarer till: "Det här är så hemskt." (6)

  1. Jag har en liten känsla av att det blivit värre sedan Facebook trädde in i vår datortillvaro. Tänk om man kunde stoppa detta s.k. sociala umgängesverktyg!

  2. Det är så otroligt tråkigt 😦

    Överhuvudtaget så tycker jag mig se en tendens i hela samhället där även vuxna människor bedriver mobbing och pysslar med förtal och ärekränkning.
    Jag förstår inte varför..

    Jag röstar för ett snällare och mjukare samhälle!!

    • Det röstar jag också för! Tycker det är så otäckt att nätet är så svårt att komma åt i såna lägen…

      Kram

  3. Jag håller helt med dig – det är hemskt. Det borde inte få hända, att en ung tjej tar sitt liv för att hon är utsatt för nätmobbare.

    • Det är ju verkligen fruktansvärt och jag undrar hur många som mår dåligt av liknande trakasserier… 😦

:)

Etikettmoln

