En kvinna i huvudstaden och Livet :)

FärgerVi är egentligen bästa vänner, men efter den s k ”händelsen” i februari protesterar det tydligt med jämna mellanrum. Ofta brukar det ske på helgerna, när jag slappnar av, men igår var det dags igen. Inget kul och jag har ju sagt åt det på skarpen flera gånger… Den här gången gick det över på några få timmar, för jag var snabb med tabletter och nu hoppas jag att det tunga som lurar kvar försvinner under dagen. Eller så bankar det på igen…  😳

Annars är allt helt okej. Jag ska ha min nya blus på mig idag till ett bar byxor jag inte har använt på länge. Kjolfasen har försvunnit i dimman…Jag som skulle vara välklädd och prydlig! Nåja, blir det kallare så kan jag värma benen med något varmt och täcka med en kjol; det blir väl bra? Min garderob är ganska välfylld, så jag hittar ändå sällan någonting att sätta på mig – för jag ser inte in. 😉

Skulle vilja flytta, till en lägenhet med en jättestor klädkammare och så en balkong dit solens strålar når nästan hela dagen. Kanske ett projekt till våren? Vi har ju bott här jättelänge och det är alltid uppiggande med något nytt.

Puss på dig och ha en underbar dag!

Kommentarer till: "Mitt huvud och jag" (2)

  1. Man kan väl var välklädd och prydlig i långbyxor också? Hoppas att huvudvärken inte återvänder! Klädkammare verkar praktiskt, vi tänkte bygga en men det blev aldrig av.
    Det samma till dig!

    • Hehe, absolut kan man det och egentligen gillar jag byxor mest, iallafall på vintern.

      Synd, för en sådan garderob är nog trevlig att ha! 🙂

:)

Etikettmoln

