En kvinna i huvudstaden och Livet :)

paintbrush-and-palette-clip-art

”Du är färgklicken på paletten som gör tavlan vackrare.”

Minns inte vem som har uttalat det färgstarka citatet, men gillar det verkligen. Det säger det mesta om vad kärlek är – både vad gäller kärleken till alla sina barn, eller till någon annan du älskar.

Själv funderar jag på vad tillvaron vill säga ibland. Just det där med gårdagens illusion, visade sig stämma. Vi uppfattar verkligen mycket så olika. Och var det bara för att jag skrev så, som det visade sig vara så? 

Kommentarer till: "Ett vackert kärlekscitat" (2)

  1. Det var bra uttryckt. Jag har inte hört det förut.

    • Ja. Nu vet jag var det kommer ifrån: Något avsnitt av någon serie jag såg på Dvd med min dotter. Tyckte det var så bra att jag antecknade det i min iPhone… 🙂

:)

Etikettmoln

