En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Som ett 1984 i Sverigeformat. Så känns det att läsa om att SÄPO vill få åtkomst till våra mail och samtal, ifall de behöver. Inte för att just jag har något att dölja, men det blir ändå en otäck känsla inuti…obehag. Hur skulle det gå rätt till, så att inga oskyldiga blev avlyssnade? Tele 2 är inte positiva till att behöva lämna ut sina kunders uppgifter. Bra!

Lyssnar på Spotifyl Försöker att vakna. Lättare sagt än gjort idag.. Så då tänker jag på något roligt. Att jag fick lite beröm igår. Tack. Ibland tycker jag att jag borde göra mer av mitt liv, ta vara på tiden mer. Det finns så mycket annat av mig att ta fram.

Jag är en av de som har gjort en lång resa inuti, för att komma dit där jag är nu. Varit världens mest blyga, haft massa tankar om mig själv som inte stämt. Och nu när jag ser foton av mig som yngre, ser jag en bild av en sötare än tjej än jag såg då… Ganska vanligt. Varför låter vi andra få oss att krympa en aning? Det gör jag inte längre! Här är jag. 🙂

Men att Storebror ska övervaka oss – nej, tack. Låt oss vara de vi är, utan att stoppas in i ett övervakningssystem. Brott går att lösa ändå. För tänk alla de som kan komma att övervakas UTAN att det finns fog för det, ren kränkning av integriteten, tycker jag.

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sapo-vill-komma-at-data-direkt_8740078.svd

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nsa-lackan-och-overvakningsskandalen_8736806.svd?sidan=6

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sapo-vill-komma-at-data-direkt/

http://sv.wikipedia.org/wiki/1984_(roman)

Kommentarer till: "Storebrors övervakan" (3)

  1. Jag hoppas att detta inte blir av – nyss var vi förtvivlade över den övervakningen som NSA (USA) hållit på med (håller på med).

  2. […] kan man se på mitt inlägg om ”övervakan”, övervakning låter ju bättre. Fast nu när jag funderar så är nog övervakan ett ord det […]

:)

Etikettmoln

