En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Hoppsan…!

Bild

Jag glömde nog att skriva här igår. Men det var en hektisk dag, då jag agerade alfabetsordningsproffs (teacher, u know) och sorterade in tusen böcker (typ) i en bokhylla. Sen när jag var nästan klar kom mamma med några böcker till…Så, det var bara att flytta några och stoppa några ”dåliga” bakom andra böcker, så att det fick plats.

Jag tyckte iallafall att det var ganska skönt att hålla mig till det, för blir så himla trött i huvudet, fortfarande och alltid numera (?) av de ekande ljuden när de andra pratade så glatt ute i vardagsrummet och köket, medan de rumsterade om. Gillar faktiskt att dra mig undan ibland och hämta kraft. Rensade ut en tredjedel av böckerna (tråkiga eller slitna/både och), för de fick inte plats. Ena syrran fick komma och titta sedan och hon höll med precis. De som är okej ska ner till ett bibliotek som finns i deras hus.

Det är min mamma och hennes L som håller på att flytta, från en våning upp till en annan våning. Så praktiskt att det är i samma port och att de har ett par veckor på sig! Vi avslutade det hela med att köpa smarrig pizza och dricka vin. Very nice.

Film med dottern sen. Romantisk komedi och lördagsmys. Vilken bra dag.

Kommentarer till: "Hoppsan…!" (2)

  1. Jag sorterar också böcker med jämna mellanrum. Tyvärr har jag svårt att rensa ut några utöver att jag ger bort dubbletter.
    Låter ok att flytta från en våning till en annan men det är säkert en hel del jobb med det också.

    • Jag har också svårt att rensa bort böcker, men mammas var så gamla och slitna, en del och de fick åka iväg. Plus några som inte fick plats och som inte verkade så jättebra. 🙂

      Jättemycket jobb har det varit och är, även fast de bara bott där i ett par år… Men så kom ju deras bohag från Spanien också, så det var otroligt mycket.

:)

Etikettmoln

