En kvinna i huvudstaden och Livet :)

En snöig morgon

Långsamt dalande flingor och ett litet blygsamt vintertäcke av snö på marken. Det är vad som möter mig denna morgon, när jag yrvaket tittar ut genom fönstret. Termometern visar minus tre, så snön lär nog få stanna kvar ett tag.  Vintern bestämde sig för att dyka upp så sent som den 11 januari. 

20140111-075718.jpg

Du kör väl försiktigt? Det brukar bli halt när den första snön kommer…

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bilister-varnas-for-vintervagarna_8885882.svd

Kommentarer till: "En snöig morgon" (5)

  1. I Blekinge regnar det bara…..

  2. Har kommit fånigt lite vitt hos mej åxå. Mer vill jag allt ha innan jag kallar den här årstiden för vinter. Blir ju lixom ingen riktig vår om det inte har varit vinter å jag gillar inte oriktigt…

  3. tant grå sa:

    Hit, där vi bor, ville inte vintern komma. Här är vägarna grunda floder, och lågtrycket har parkerat på våra axlar. Omgivningarna är inbäddade i ett dystert ljus, å jag längtar verkligen efter ljuset.

:)

Etikettmoln

