En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Att ha hund

När man bor i storstad, betyder en hel massa promenader och jag är hundvakt nu. Älskar lilla vovven och har gått mer idag än på hela vintern. Pust! Men att göra det varje dag…? Skulle jag nog inte orka.

Fast har man någon att dela det med, ta varannan promenix, eller så, så är det säkert inte så betungande. Sen är det ju snöigt och smutsigt på gatorna, så tassarna behöver duschas av efter varje promenad – fast det kanske bara är jag som är petig? :O  Världens gulligaste är han, men när han har sin leksak i munnen morrar han så att jag känner en viss respekt. Hehe, jättesöt!!

Haft en urmysig fredag, med shopping och Chatopromenad genom hela staden. Umgåtts med två döttrar och sedan en kvällspromenix i snön. Satte på mig täckbyxor och då var det jätteskönt att gå ut.

Laddar för en snabbpromenix innan läggning, så att vi får sova ut sen…

Kommentarer till: "Att ha hund" (2)

  1. Det är roligt att ha hund 🙂 Man kommer ut och det är tidigt 😉 Nu bor jag på landet så då är det en annan sak ja.

:)

Etikettmoln

