En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Pustelipust!

Att vila är mysigt.

Att vila är mysigt.

Har jobbat, planerat, åkt direkt till mamma efter jobbet och varit stödjande smakråd, när de planerade garderober som ska in och hyllor som ska flyttas, med mera. Sen ändrade vi i en hallgarderob så att det går att se in och fick in så mycket, så att ytorna utanför blev fria. Vi gömde ett par mattor (som inte används just nu) bakom en bokhylla. Fria ytor är bra!

Och jag tänker, bär det med mig, som säkert alla vi fyra döttrar till dem gör. Att de behöver hjälp, avlastning nu när de är lite äldre. För med den ena som behöver så mycket hjälp, blir det oerhört tungt för de båda. Känner mig sorgsen. Tiden har sin gång, men vad är det för mening att bli så risig att man knappt kan njuta av Livet? Jag hoppas verkligen att de går med på att få hjälp alldeles, alldeles snart. 😦

I övrigt en bra dag. Fina stunder som värmer. T ex ett kort prat i ett kopieringsrum, en spontan och flexibel snabbplanering tillsammans eller ett samtal från någon som det känns mycket bättre för idag, än vad det gjorde igår. Oj, vad hon är lik mig förresten! När det är för mycket på en gång, känns det tungt, men efter en liten tids bearbetning (natt) faller bitarna på plats och det blir okej ändå. ”Tack”, sade hon och fnyste en aning, när jag påpekade att vi har våra likheter. Hehe.

Kväll och jag ska borsta tänderna och slå mig ner framför The mentalist på Dvd. Mysigt.

:)

Etikettmoln

