En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Och vi inledde dessa dagar med att ha elva elevledda utvecklingssamtal.

En trevlig och givande stund, för föräldrar och barn. Det var roligt att se hur stolta de allihopa såg ut allt efterhand som de gick igenom sina utvärderingar och visade upp ett par arbeten. Spännande med helt nytt och själv minglade jag omkring lite, höll mig i bakgrunden tills någon räckte upp handen och så fick de prata lite med mig också. Effektivt att ha flera i klassrummet samtidigt och alla verkade positiva.

Idag blir det en massa till, men ändå går jag hem inom min arbetsram. Fantastiskt! 🙂

Tycker att det är härligt med ljuset som återvänder. Blir så glad av att gå hem från jobbet och se dagsljus!!

Bild

Snart är det sommar i Humlegården!

Nu – iväg! Ha en bra dag, du som läste!

Kommentarer till: "Sista veckan före sportlovet" (4)

  1. Det låter spännande och intressant med samtalen. Det finns kanske en hel del som är bra med vår skola också? Fast jag tror att man måste satsa på att höja lärarlönerna för att få till en kvalitetshöjning.

    • Ja, säkert, som i alla yrken med människor.

      Media ger en orättvist kritisk bild av den svenska skolan, tycker jag. Så mycket är bra, men det glömmer de ofta…

  2. Det ska vi också ha. Påbörjar våra om några veckor men tänkte ha ett i taget. Men med tanke på antalet i vår klass borde vi kanske göra så också…

    Så en fråga, vet att du varit på Cypern. Kan man åka till Ayia Napa även om man 40+ eller är det bara hejdlöst partajande?

    • Lycka till med samtalen, det gick jättebra att ha flera samtidigt, de började med en liten stund emellan och eleverna skötte samtalen själva ända till i slutet då jag kom in.

      Absolut tycker jag att Cypern passar alla. Det beror kanske på var man bor, men jag har varit på Sunwing som verkligen är för familjer och par och även Fritidsresors eget hotell någonstans utanför Aiya Napa och båda ställena var bra. Såå vackert!

:)

Etikettmoln

