En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Bild

För jag skulle åka buss från St Eriksplan och hem, tänkte jag. Men en förvåning intog hela mitt ansikte och mig, när kortläsaren ilsket pep varje gång som jag försökte trycka mitt påladdade kort mot den. Envis som jag är försökte jag ju flera gånger, ända tills busschauffören trött sade åt mig att kortet var tomt.

Lite konstigt, tycker jag, som har laddat på det s k accesskortet med ett par hundra, men aldrig använt det. Tydligen försvinner beloppet om man inte använder det inom en viss tid…! Vilket sätt, rent ut sagt! Så gammalt är det inte heller, två/tre månader (tror jag, ca) Grrr. Sur blev jag och vägrade ta reda på hur man fixar en sms-biljett – det verkar så krångligt och trött i huvudet var jag redan dessutom, så jag gick med resoluta steg hela vägen hem, istället. Så det så.

Det tog 37 minuter, om nu någon undrar. Men det var skönt. Ganska kallt. Jag frös om händerna. Inga vantar.  

Och att SL tog mina pengar – det förlåter jag dem inte för. Vilket konstigt system! Jättekonstigt.

Kommentarer till: "SL gjorde mig snopen idag" (5)

  1. Tycker du ska lägga upp det på facebook så det blir lite disskusion om detta. Puss.

  2. Kolla upp de har väl backat på den idiotin och betalar tillbaka. Makalöst ren stöd och inte reagerar våra politiker som folk och sätter stopp för stölderna. Skitland det har blivit bara att roffa pt sig

  3. Fick du inte min kommentar, eller spamar jag nu?

    • Hehe, jodå. Inte varit inne på ett tag bara. Hemresa från Cypern idag.
      Vi kanske har setts rentutav? Ibland passerar jag där :).

  4. Å Gud. Nu måste jag kolla själv om jag har på kortet nånting kvar.
    Håller med dig. Det är för jävligt.
    Jag frågade när jag köpte den och då sa han i buren att pengarna kommer vara kvar om man registrerar den eller om man använder det en gång…jag minns nu inte.
    Tänk om vi gick förbi varandra idag. Det är ju mina trakter du var på. 🙂

:)

Etikettmoln

