En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Mysore_palace en wikipedia

Det finns människor som bara har sin fasad.

Entrén för tanken till ett palats,

men den leder bara till en koja.

 

Baltasar Gracián (16011658

Tänkvärda citat finns på livet. se/ord.

Palatsfoto och info finns här.

Och med det går jag till jobbet, tänker på hur det vore att bo i ett gyllene palats, men jag försöker att vara mer än en…koja? 😉

Kommentarer till: "En illusion – Ett citat" (5)

  1. Så sant som det är sagt. Men väldigt ofta är det lätt att se att det bara är en fasad.

  2. Bara? Är det inte så att alla har både en yttre fasad och ett inre, som man kanske bara visar upp för sina allra närmaste, sin sambo, make/maka? Men, om man säger bara som du uttrycker det, skulle en sådan människa kunna gå genom hela livet utan att visa sitt inre, sitt rätta jag? Tror du man orkar det?

    • Nja, jag tror nog som du att de flesta visar olika fasader i olika sammanhang. Men det finns nog även en del som visar nästan enbart en fasad…tyvärr. Säkert jjättejobbigt och väldigt ovanligt.

      Det var ett citat jag hittade, av Baltasar G. 🙂

:)

Etikettmoln

