En kvinna i huvudstaden och Livet :)

En ny människa

Efter en migränattack som varade i över två dygn, med mig enbart dåsande i sängen, är det som att få ett nytt liv när det släpper. Nu är huvudet bara väldigt tungt, axlarna värker som bara den och jag är trött som en säl, men det är inget mot hon som gick med ett konstgjort ben utan byxor i Fältan.  

Jag blev imponerad av hennes stolthet, mod, kanske provocering för att visa sin styrka. En ung kvinna och jag undrar vad hon har varit med om? Kanske en olycka av något slag och jag beundrade henne, just för att hon stolt visade upp sitt konstgjorda ben utan kläder utanpå!

Nu väntar jag på tonårsdottern och att äta middag ihop, höra hur hon har haft det och sen blir det väl någonting att se på TVn eller Dvd. Jag har inte orkat städa, inte putsat fönster, inte bakat bullar. Fast det är ganska fint ändå.

Ha en fin kväll du som läste de få raderna.

Bild

Kommentarer till: "En ny människa" (2)

  1. Hu, för migrän! Skönt att du är på benen igen! Och från det till den unga kvinnan med benprotes. Det kanske blir lättare och lättare att våga visa sitt handikapp. Jag tror att vi ändå ligger i framkant vad gäller normaliseringen, att vi gör mer och mer för att underlätta och stötta och skickar därmed signaler om att det mesta är möjligt, att man inte behöver försöka dölja sitt handikapp och då vågar fler visa det.

  2. Känner med dig. Jag vaknade också med sprängkrafter i huvudet. Men den här gången tog medicinen kål på den. Vilket händer alltför sällan annars.

:)

Etikettmoln

