En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Kanel är gott och lugnande för lilla magen.

Kanel är gott och lugnande för lilla magen.

Kanel sägs lugna magen och ta bort kramper, så en liten dutt här och var blir det numera. Att ha kanelen i yoghurt, naturell sådan, är jättegott och en bra start på dagen. Det går även att ha denna ljuva krydda till havregrynsgröten, mysfaktor på något vis dessutom!

Idag har jag min nya kofta på. Den är blå och det var längesedan jag hade något blått, förutom på jeansen, då. Känner mig lite fin, en bra känsla. 🙂

Ska iväg med fina kollegan på en grej som handlar om läsförståelse. Svenska är det roligaste ämnet nästan att undervisa i, förutom SO och ibland t o m NO. Det finns så mycket man kan göra och att läsa och skriva är ju hörnstenarna för de andra ämnena också. Men usch, vad kallt det drar! Får nog ta varma jackan idag och regnar ute gör det också!

Kram från Madonnan

Kommentarer till: "Kanel i min lactosfria yoghurt" (1)

  1. Det ska jag testa i min lunchyoughurt! Jag tog också varma jackan idag, det är inte lönt att gå och frysa i vårjacka när det är så ruggigt.
    Kram

:)

Etikettmoln

