En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Vaknade klockan 5. Förvånad över att jag mådde så bra, huvudet var kristallklart, trots gårdagens stressiga och långa dag (med provpluggande i NO tillsammans med dottern till halv nio, efter en arbetsdag utan rast). Blev så glad av mitt glada huvud imorse!

Sen kom jag på att jag snart skulle vara påskledig i elva dagar och ungefär då så började solen lysa utanför mitt fönster. Inuti mig lyste det förresten också. Jag har varit väldigt trött den senaste tiden och jobbat med huvudvärk som har gjort mig mindre…positiv än vanligt. Känt mig gnällig och trist, men man orkar verkligen knappt med. Sorry till alla de som haft mig omkring sig. 😳

Dagen idag var helt fantastisk. Elever som var supereffektiva och inte ville sluta när vi egentligen skulle göra det. Så vi stannade kvar en stund och fick höra fina påsksagor och ett par andra berättelser. Jag var kvar en timme extra och gjorde fint i klassrummet och ändå var jag ganska pigg när jag gick. Så härlig känsla!

Bara att inse att jag utan huvudvärk är en bra mycket roligare och mer effektiv människa än en med.

Igår gjorde jag något migränyogaaktigt mot migrän, efter att ha tittat på Youtube. Han som visar håller på i tio minuter, själv orkade jag max två. Men tänk, tänk om det var det som gjorde huvudet så kristallklart och smärtfritt? Måste prova idag igen!

:)

Etikettmoln

