En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Blev intresserad av en artikel med rubriken Räcker 7000 kr till ett boende i Stockholm?Nyfiken som jag är var jag tvungen att läsa hur det är med det.

Ekonomin är ju tyvärr en av de viktigaste sakerna i livet. Det är bäst att se till att man ö h t har en sådan. Jobba sig fram och gå på en del törnar under vägen kanske. Ha trista jobb t ex, tills man hittar rätt. Men 7000 kronor för en liten lägenhet i Skärmarbrink? Där bodde jag i en liten gullig tvåa en gång i tiden! Precis vid tunnelbanan, som lyste upp om nätterna varje gång det kom ett tåg. Så mysigt!

Nå, räcker pengarna till att köpa en liten lya där då? Svaret är lite deprimerande… Men artikeln ger en klar och bra bild av läget iallafall!

Det bästa du kan göra, enligt mig, är att tidigast vid 18 års ålder, sätta upp dig i Stockholms bostadskö, betala 350 kr om året för det och vänta sisådär en 7-8 år så kan du få en hyreslägenhet i en förort.

 

Läs här: http://borsforum.svd.se/topic/1862-r%C3%A4cker-7000-kr-till-ett-boende-i-stockholm/ 

Kommentarer till: "Ett boende i Stockholm kostar…" (8)

  1. 225 kr. Har precis betalat för där står jag i kö sen 86.

:)

Etikettmoln

