En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Livstankar

”Livet är som en glimt

mellan två evigheter….”

Snårigt och vackert ifrån Gotland, för några somrar sedan.

Tänk vad maffigt, om det är så. Själv tror jag definitivt på flera liv, på olika platser. Kanske på ett annat klot? Eller i en annan dimension? Spännande! Har haft en del övernaturliga grejer omkring både mig och andra i min närhet; det finns ingen vettig förklaring, mer än att…det finns mer än vi vet och förstår. Tror jag.

http://www.konstgalleri.se/konstverk/1926

Kommentarer till: "Livstankar" (7)

  1. Jag tror på att livet har en mening ..att man har en uppgift här på jorden ..man ska lära sig och bli klokare och ta med sig det i detta liv, kanske till nästa liv.
    Jag har haft drömmar som övertygat mig om livets mening..att vi möter själar som vi känner flera gånger ..jag kan inte förklara men i drömmarna har det varit helt klart vad allt går ut på.
    Din överskrift idag stämmer bra ..likt en regndroppe som brister ..försvinner vi in mellan evigheter..
    Det finns en fin dikt om regndroppar som jag har glömt av hur den gick..

    kram

    • Tack för din kommentar. Jag tror också att vi ska lära oss Livets mening…
      Spännande med dina drömmar!
      Den dikten…skulle jag gärna läsa.

      Påskkram!

  2. När hinduer och buddister talar om återfödelse så är det inte en ny chans, det är ett straff. Målet är att leva ett så fullkomligt liv att man slipper återfödas.

    Jag tycker att det är knepigt med denna moderna västerländska tro på ett bättre jordiskt liv. Varför skulle vi få en ny chans utan att minnas våra misstag i förra livet? Det är för mig poänglöst.

    Samtidigt kan jag naturligtvis också känna att man står nära människor man aldrig träffat. Ett slags själsgemenskap över tid. Så är det med min biologiska mormor som dog många år före min tid. Hon är levande i mina fantasier. Kejsarinnan Sissi av Österrike har också fascinerat mig därför att jag var i min ungdom kusligt porträttlik henne. Men att jag skulle vara dessa kvinnor återfödd. Nej, det kan jag inte tänka.

    • Visst är det knepigt att förstå sig på det. För mig känns det som om jordelivet är det som är prövningen och det bortom är paradiset… Att vi ingår i en själsgrupp om flera, som kanske återses i olika liv? Inte alltid just i denna dimension, på Jorden. Jag vet inte riktigt vad jag tror, men har en övertygelse om att det finns något mer än ”bara detta”. Som med din mormor och kejsarinnan (ska jag googla på!), något betyder det ju!

      Många kramar och Glad Påsk!

  3. Jag vet om två av mina liv. Nåja, glimtar bara. Men ändå. Förklarar åtminstone varför jag inte gillar Frankrike och varför jag gillar Österrike.
    Dock tror jag inte på nåt alls ändå.

    • Vad intressant! Själv tror jag på spöken som busar…vilket jag har bloggat om för ett par år sedan. Och synkronicitet, fantastiskt i perioder av Livet!

      • 🙂 Spöken har jag inte träffat.
        Och synkronicitet är fascinerande. Det sätter myror i ens hjärna.

:)

Etikettmoln

