En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Potatis

Bild

Så himla gott. i alla dess former. Just nu längtar jag efter färskpotatisen som kommer snart. Tänk sån nykokt, mosad med smör på. Mums!

Sen gillar jag bakad potatis med gott kryddsmör och klyftpotatis. De du ser på bilden är från Cypern när vi skulle laga mat där för ett par år sedan. De var megastora, jämför med pluppen i diskhon (Vad heter det där vattnet rinner ut? Står still i mitt febriga huvud..).

Kollar en dokumentär med Ann-Margret på Svt1 nu; intressant. Hon är ju otroligt karismatisk och vacker, men jag har inte sett så mycket med henne.

Det blev en ganska tråkig dag, men mysig. Har sovit. Lite tråkigt att jag inte kunde åka dit jag hade tänkt, men, men. Får bli en annan gång. Imorgon får jag sällskap iallafall. Bra.

Kommentarer till: "Potatis" (2)

  1. Krya på dig! Trist att vara sjuk när man är ledig och har en massa annat man skulle vilja göra. Kram

    • Ja, men idag känns det bättre, så där så att jag orkar njuta av att mysa i sängen framför TVn 🙂 Kram!

:)

Etikettmoln

