En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Då har man verkligen inte mycket att säga. Men så var jag också hängig, så jag kikade igenom mina foton. Det var då jag hittade potatisarna. 🙂

Varje bild har en historia. Varje foto, alltså. 😉

Bild

Det här fotots historia är från en härlig upptäcktsfärd på Cypern med fina döttrarna.

Idag läste jag förresten en statusuppdatering på Facebook. Någon som är lycklig och kär i en kvinna skrev om ett foto på henne att ”och hon är min”. Jag reagerar instinktivt på sånt och börjar tänka en massa:

På ett sätt är det ju ett vackert uttryck, men på ett annat så känns det som att du kan ju aldrig äga en människa. Vill man verkligen bli ägd i en relation? Att känna att man hör ihop däremot, ni delar Livet, goda samtal och tankar med varandra. Har en samhörighet, där man inte gör vissa saker av respekt och kärlek till den andre. För att du inte vill, för att dina känslor och din värme är hos den du älskar. Det är fint, tycker jag. Och handlar inte om ägande.

Bild

En bild på Kärlek.

Ute skiner solen och det ser så skönt ut. God morgon till dig som läste! 🙂

 

Kommentarer till: "När man skriver om potatis…" (3)

  1. Varför skulle man inte kunna skriva om potatis, basfödan? Dessutom så gott! Tråkigt att du ska var sjuk mitt i våren, hoppas att du piggar på dig snart! Fin bild på kärleken!
    Kram

:)

Etikettmoln

