En kvinna i huvudstaden och Livet :)

EU-valet

Jag skäms. Har ingen aning om hur man röstar, eller på vad eller vad det är…mer än till EU? Men rösta ska jag. Suck. Kan man rösta bara på ett parti, eller är det på en speciell person? Rösta. Ska. Jag. Viktigt.

Nåja, hinner nog bilda mig en susning innan det är dags. På söndag, väl? :O

 

Håller på att läsa ut ”Bild” av Carin Gerhardsen. Hon har förresten klickat gilla på en bild av en annan av hennes böcker på min Instagram. Roligt. Jag skulle också vilja bli författare. Har kommit på att mycket av mig beror på stress, jag hinner inte slappna av om dagarna. Har läst på och insett hur otroligt viktigt det är för muskler att få slappna av några minuter då och då under dagen. Jag bara kör på, ju…! Inte konstigt att det blir migrän med världens illamående och hulkande på en toa mellan lektioner. Men det spelar ju ingen roll hur många avslappningsövningar jag kör när jag är hemma och ledig, för jag spänner mig ju hela dagarna omedvetet. Dum i huvudet är jag som överhuvudtaget går iväg och jobbar när jag känner mig svimfärdig, men hur skulle jag kunna veta att migränhelvetet skulle komma som ett skott på förmiddagen? NU vet jag iallafall att svimfärdigheten var en föraning om migränen som komma skulle. Suck.

Idag mår jag okej. Lite avdomnad, men helt klart på G. Har njutit i solen, läst Pepparkakshuset som är bestialisk och spännande och pratat mycket med min dotter. Yngsta tjejen är på Grönan. 

Diskmaskinen brummar så fridfullt. Vi ska väl laga någon middag. Sugen på tagliatelle med någon god sås; får se vad det blir.

Kommentarer till: "EU-valet" (4)

  1. Fy, jag minns det där med alla attacker och vila i soffan och kräkas i en blomkurka, be att få skjuts hem av någon och knappt klara av färden. Vi har tydligen samma elände. Migrän idag och jag tycker synd om mig själv – men jag behöver ju inte klara ett jobb längre, bara vardagen. Du har ett krävande yrke där det är svårt att slappna av. Jag tycker att det låter som om du skulle försöka jobba mindre under en period för att se om du mår bättre av det, annars riskerar du köra slut på dig genom att försöka och försöka.
    Kram

    • Hoppas att du mår mycket bättre idag! Det är inte lätt att försöka fungera med migrän, speciellt inte när man dessutom får kraftigt illamående – vilket jag inte alltid får lika mycket av som jag fick senast, som tur är! Jag ser fram emot sommarlovet och ska ta ut nån kompdag så att det bara är en enda vecka som är hel kvar, s a s. Ska tvinga mig att ta rast och slappna av i lugn och ro i något rum, försöka gardera mig mot allt det onda som blir av att man inte hinner slappna av på dagarna. Märks det att jag har läst på mycket i helgen?! 🙂 Kram och krya på dig!

      • Tack, jag mår något bättre idag, om än inte bra. Mina migrändagar brukar bli många nuförtiden. Om ni har något vilrum så är det bra för dig att gå undan och vila där en stund mellan varven, annars finns alltid något som man kan hugga tag i som jobb. Hoppas att du orkar terminen ut!
        Kram

        • Stackars dig, inte bra det där. Bra att du kan vila lite emellanåt iallafall. Tack för dina goda råd, jag har förstått hur viktigt det är med pauser efter att ha läst på flera sidor på nätet i helgen…och jag ska tänka på det! Kram o krya på dig fort.

:)

Etikettmoln

