En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Det undrade jag efter att ha fastnat med min nya, vida kjol i bakhjulet på cykeln.

Lite läskigt var det, men jag lyckades stanna och småhoppa bakåt så att kjolen lossnade… Alldeles kletig av cykelolja blev den, så döm om min glada förvåning när allt försvann i tvättmaskinen!! Med enbart vanligt tvättmedel i 40 grader. Jippie! 🙂

Kommentarer till: "Går det att tvätta bort olja från en kjol?" (4)

  1. Ibland blir man glatt överraskad 🙂

  2. Toppen att det försvann så enkelt i tvätten! Minns från ungdomen att mamma använde fotogen eller nåt liknande. Hu, för att fastna så där, det kan gå illa om man inte kommer loss!

    • Har funderat på om det mest var smuts från ekrarna som fastnade…, även fast det såg ut som olja också.

      Ja, blev lite skärrad…men har ju fastnat förr, med något jag inte minns, men har bloggat om. Får ta och söka på det, för att väcka minnet! 😀

:)

Etikettmoln

