En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Så härligt det låter. Igår hade vi en väldigt fin avslutning, med fin körsång och allsång. Efteråt blev det fika och blommor, så trevligt så. Jag gillar avslutningar, men samtidigt kommer en del tankar och  känslor fram. Över Livet och tiden och allt som händer omkring en hela tiden.

Vi hade personalmiddag på skolgården och det var fint ordnat och trevlig stämning. Tyvärr var jag för trött efter en lång arbetsdag med känslosam avslutning och skyndande hem för att hinna lämna blommor och ta en dusch, så jag njöt inte så mycket som jag troligen skulle ha gjort en vanlig dag. Faktum var att jag var ganska tom i huvudet…

Min kollega ska sluta i höst och det känns vemodigt. Trots att vi inte har arbetat så länge ihop känns det som en lång tid och jag kommer sakna henne.

Idag har vi jobbat i våra klassrum, med att rensa och städa och göra allt sånt som inte har hunnits med under läsåret. Det var otroligt varmt, kvavt och nu är det helt ljuvligt att sitta på en balkong och känna vinden mot mina armar. Lycka.

:)

Etikettmoln

