En kvinna i huvudstaden och Livet :)

20140630-221027.jpg

Välkomnande skylt och myskänsla.

Vi gillar varandra helskarpt. Såå gott! Men tyvärr är min mage inte alls med på noterna, för det är väldigt mycket god olja i den mesta maten jag har ätit och paprika och lök och… Så nu har jag hittat till underbara Dina’s på samma gata och där äter jag vegetarisk pita till lunch eller efter stranden och känner sympati med den flitigt arbetande Dina som är en liten pigg dam som sköter hela stället alldeles själv och alltid är glad och snabb. (Oj, många och! Älskar att skriva fritt btw!). 😉

Jag ville ge henne lite mer än 2 Euro idag, men hon ville inte ta emot mer. Aldrig varit med om det. Mätt blir man också och magen blir så glad, så glad. Förundras över hur en människa kan vara så effektiv som denna kvinna. Makalöst.

20140630-221121.jpg

Dina’s lilla restaurant.

 

 

Vi har också hittat ett ställe med kinesisk snabbmat, typ nudlar med stekta grönsaker eller ris med något till. Gott! Pastan här på ön är supergod och dottern gillar pizzorna. Överlag tycker jag att restaurantmaten här håller hög standard, för allt vi har ätit har varit fräscht och gott och vi har ätit på olika ställen nästan varje dag.

Vi har så varmt och skönt. Nu är det lite svalare än igår, 34 grader står termometern i lobbyn på. Vi sitter flera stycken här nu och bara softar. Lyssnar på bra musik från baren och ser fotboll på TVn (inte jag) samtidigt som många surfar. Det passar dottern bra som vill chatta via Wifin. Mig också. Vi har gått så mycket idag så vi är ganska loja nu…gäsp.

Kommentarer till: "Den grekiska maten och jag" (3)

  1. Stifado är helt klart min Grekiska favoriträtt! Köttgryta med smålök och så mört kött att det smälter i munnen..det grekiska köket är världsbäst enligt mig.

  2. Här slår du in en öppen dörr! När vi varit på Kreta och Rhodos så lärde vi oss vad vi egentligen skall äta – det har vi tagit efter här hemma – min största favoriträtt är moussaka.
    Jag nästan dreglar av längtan bara jag tänker på moussaka. 😀
    Grekisk sallad blev standard hemma hos oss, etc.etc.etc.

    • Ja, det är jättegod mat här! Och säkert nyttig, förutom om man har magproblem och är känslig för en hel del… 🙂

:)

Etikettmoln

