En kvinna i huvudstaden och Livet :)

20140701-100853.jpg

Har tillbringat en morgonstund med att leta efter böcker att köpa. De två jag tog med hit till Rhodos är slut för flera dagar sen och nu är jag lässugen!

Tyvärr hittade jag inga affärer som sålde böcker, så när jag frågade ägarinnan Helena själv här på Hotell Helena sa hon att hon visste var de säljer böcker, men ville jag titta på några som andra gäster lämnat? Det ville jag förstås! 😛

Det fanns ca tio böcker, varav åtta var på norska/danska och två på svenska. Båda de svenska verkar intressanta så jag lånade dem raskt och väldigt glatt och hämtade mina två utlästa att lägga dit. The returned handlar om människor som återvänder från ”Andra sidan”. Spännande!

Alla är så snälla och tillmötesgående här på Rhodos. Och igår frågade jag en grekisk man om bussen. Fick en plötslig känsla av igenkänning. Skumt! Från något annat liv kanske…? 🙂

20140701-100809.jpg

Kommentarer till: "Mina bokproblem lösta!" (1)

  1. Stina´s Bucket sa:

    Härlig semesterläsning!

:)

Etikettmoln

