En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jag undrar…

Hur det gick för henne. Hon som med ledsna ögon kom fram och bad mig säga var hon var. När jag sade vad T-banestationen hette, bad hon mig ta luren och säga det till den man hon pratade med.

Det gjorde jag och han hette något på P och pratade flytande svenska. Han var på väg i bil och visste inte riktigt hur man skulle komma dit, så jag sade till honom att köra till det sjukhus som ligger i närheten och precis då bröts samtalet. Innan hade jag gått en bit för att se vad gatan heter. När samtalet bröts sade jag till tjejen, som såg ut att komma från något exotiskt land långt ifrån, att gå ett par hundra meter rakt fram och stanna utanför sjukhuset på trottoaren.

Hon såg lite gladare ut, kramade om mig och tackade innan vi gick åt varsitt håll. Men jag undrar hur det går för henne, vem hon skulle träffa, om han är snäll och bra, eller vad.

Jag och min fantasi. Den gör mig orolig för andra ibland…

Kommentarer till: "Jag undrar…" (2)

  1. Ja! Men om han var en elak person hade hon oddsen för sig att kunna rymma om han inte ens hittar till stationen. Så de ville nog mötas 😉 men visst undrar man om deras vägar möttes eller om hon står på trottoaren fortfarande 😉

  2. Spänningsroman nästa? 🙂

:)

Etikettmoln

