En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Reflektioner

Dottern har halsfluss, vi åkte till Danderyds lättakut i tisdags kväll, eftersom jag såg vita prickar och hon hade så ont att hon varken ville prata eller dricka/äta. Lite penicillin senare och hon utbrast ”Åh, jag älskar de där tabletterna!”. Hon tyckte att det var så underbart att slippa den mesta smärtan, efter ett dygn knappt. Kan jag förstå!

Nu mår hon mycket bättre, men fortfarande har hon lite feber och ett par prickar kvar. Så en hel vecka hemma från skolan blir nog en del att ta igen sedan… :O

Jag har försökt att ta det lite lugnare denna vecka. Lättare sagt än gjort, men aningen mer energi har jag haft över – förutom migränkänning som jag hann mota bort i tid med medikamenter i tid och otid. Suck. Idag har jag dock varit i god form och imponerat på små elever genom att hoppa höjdhopp en gång. Haha, 80 cm och världens snyggaste flopp. 🙂 Tur att jag inte rev.

20140911-210842.jpg

Sen en promenad och samtal med en vän som jag tycker så synd om. Önskar att man kunde sparka vissa i häcken.Som en del kan bete sig. Trist.

Måste öva på fyra låtar inför kören på måndag, har inte hunnit eller orkat alls sedan i måndags. Tycker att det är jätteroligt med kören iallafall!

Har en ny dator att skriva på. Because I.m worth it. Så det så.

Kommentarer till: "Reflektioner" (3)

  1. Ny dator, minsann..? Får man fråga vad det blev den här gången? Du har händelsevis inte skådat ljuset och handlat upp dig på en Apple computer, haha..?

    • Nej, det blev en Acer – dubbelt så stark som den andra, men kostade under tvåtusen på rea. Perfekt eftersom den andra lade av.

      • Acer..?!
        Kul! Din dator heter likadant som mina nyinköpta skor!
        T o m samma typsnitt!
        Jag förmodar att det innebär att företaget är involverat inom diverse olika branscher…

:)

Etikettmoln

