En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Håller på att lära mig texten till den sången och den är väldigt krånglig!! Minst sagt. Phew! Precis när jag tror att jag kan den, så kommer jag bort mig helt. Grrr!!

Undrar också vad ”Hark” betyder? Gammal engelska, kan det vara typ som ”harkel”, eller ”lyssna här”? En fin låt och jag får ibland en bild av några som står i juletid, iförda varma halsdukar och mössor, samtidigt som de glatt sjunger den, med snön yrande omkring sig.

 

Än så länge är det fyra låtar som ska repas in och rösten har vaknat en aning och faktiskt blivit klarare, fått tillbaka en del av sin forna klang, kan man säga. Antar att det är med den, som med mycket annat: övning ger färdighet!

Putte_Nelsson

Vi ska avsluta körterminen med en konsert i Berwaldhallen. Roligt! När dottern fick höra att de som vill sjunga solo i någon låt, får gå på audition hos Putte, så började hon försöka övertala mig att göra det… 🙂  Tyvärr har jag inte riktigt vad som krävs för det och dessutom skulle jag inte vilja stå där solokvist. Jag har nog med stressande saker i Livet!! Och tänk om han kastar ut mig ur kören efter att ha hört mig sjunga, hehe. 🙄  Nä, Putte är både snäll och en väldigt rolig körledare, som drar en massa historier och skämt, så att vi står där och gapskrattar emellanåt. Som klippt och skuren för sin roll!

Ja, i övrigt är det ganska mycket nu på höstkanten. Människor som tar energi, ger otroligt mycket tankar och jag undrar vad 17 de håller på med! Jag tycker att man ska ta sitt ansvar här i världen, även om man behöver hjälp av andra. GE lika mycket, eller helst mer, än man själv vill ha.

Jobbdags. God morgon och ha en ljuvligt fin dag. 

http://teamputte.se/ 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Putte_Nelsson 

:)

Etikettmoln

