En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Det händer så otroligt mycket under mina dagar på jobbet och även efter. Först hade jag två lärarstuderande som ville komma och sitta och studera mig medan de jämförde det jag och klassen gjorde med olika teorier á la Vygotsky och Skinner. Hihi, jag fick höra att jag ger positiv förstärkning ofta. 

Sådant som jag tycker är självklart och de flesta lärare gör; det sitter nog i ryggmärgen. Medan jag hade svenskalektion om lässtrategin ”Spågumman”, hon som förutspår och gissar vad som ska hända och varför, så antecknade de blivande lärarna mycket flitigt! Jag som är så nyfiken undrade ju varför, men fokuserade mitt bästa på själva lektionen. Eleverna gillar verkligen att ha ett muntligt samspel och jag med. Vi har nog roligt mestadels.

Jag var jätteglad idag, för vaktis hade fixat och möblerat om mitt stora skrivbord och datorbordet så att jag slipper sitta mittemot dörren och få solen i ansiktet. Hela klassrummet blev så luftigt och fint och det lyfter med små förändringar!

Efter jobbet åkte jag till mamma och där var min ena syster. Vi hade så trevligt och avslappnat; en perfekt avslutning på arbetsveckan. Nu är jag hemma och har blivit bjuden på en toast av min nyligen mycket matintresserade dotter. Superdupergott!! Igår fick jag pasta med en vegetarisk sås, lika gott det och jag undrar vad det blir nästa gång. 😉

:)

Etikettmoln

