En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jag gick ner till city i en härligt varm septemberlördag. Mycket folk var det och jag minglade runt alldeles själv.

Det slutade med att jag hade köpt två jeans på HM, som jag nu ska lämna tillbaka… De var inte riktigt bra.

Mest bestående intryck var de ca tio vuxna med några barn som dansade och sjöng till Hare Krishna utanför Åhléns. Lite beklämd blev jag, har alltid haft en konstig känsla av just den religiösa rörelsen, ända sedan jag var ung och de tågade förbi på gatorna sjungandes. Vet inte varför, kanske är det mina fördomar? Eller så är det för att det känns väldigt flummigt för mig. Jag tycker att det är beklämmande på något sätt, att de ska behöva ha det så och så karlarna med rakade huvuden, för att må bra…? Säkert dumt tänkt. :O De utstrålade iallafall glädje och värme, fint det!

Nu pågår blekning av utväxt i håret. Lyssnar på musik, Team Putte på Spotify. 😉

20140920-162009.jpg

Under Gallerian var jag också, här finns många bra affärer.

:)

Etikettmoln

