En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Magnesium Placebo

Jag och många andra i skolan deltar i en studie om stress. Tinnitus, hörsel, sömn, värk, magproblem och huvudvärk – allt har det frågats om i anonyma enkäter. Efter frågorna kommer en analys och den var…inte så peppande, precis. Mina svar tyder på stor risk för utmattning. Fast herregud, vem sover inte dåligt? Eller har små krämpor här och var? 🙄

Idag fick jag göra ett hörseltest, med en massa pip hit och dit, mäta blodtrycket och ta puls och mäta nivån av kreatinin (?)  i kroppen. Allt var perfekt och han som utförde proverna frågade om jag tränade ofta. Hehe, han skulle bara veta… 😀  Kanske måste jag börja träna nu i allafall, riktigt ordentligt, för att hålla mig i samma form? Det enda jag blev irriterad över var att han ideligen körde med samma fras ”trots din ålder”, när han berömde min hörsel och olika resultat. VAD menade han med det?! Fnys.

Med mig hem fick jag en burk med piller. Och studien lär hålla på ett par år, tror jag… Undrar vad det är för piller just jag får? Sockerfria lär de vara, så inte ens sockerpiller är det, ifall det inte är magnesium!

Kommentarer till: "Magnesium eller placebo – det är frågan!" (6)

  1. Det vore inte helt fel en piller mot tinnitus.
    Vilken intressant experiment du deltar i.

  2. Så bra att få delta i en stresstudie. Det är inte alltid lätt att få syn på sin egen stress. Det du har skrivit i bloggen pekar nog på att du måste se upp och ta hand om dig. Mycket kompenseras förstås av att du verkar har så bra värden annars. Kreatinin mäter njurförmågan och kan också var tillfälligt högt om man ätit kött. Det finns säkert referensvärden på vad som är förväntat (eller snittvärden) vid en viss ålder, så du kan bara vara glad att dina värden är bättre än förväntat.

    • Ja, det känns bra att delta. Jag vet att jag stressar mest hela dagarna, mycket och i perioder sliter det på en. Försöker alltid vila mig däremellan, så gott jag hinner 🙂

      Kanske är det för att jag inte äter kött då som kreatininvärdet var så bra? 😉 Jag ska få en inloggning med alla värden och rekommenderades att skriva ut och spara, ifall något skulle ändras…typ hörseln. 🙄

  3. Intressant! Sådana studier är väldigt viktiga, tror jag.

    • Ja, det är säkert viktigare än man tror. Människors hälsa är grunden för ett bra samhälle, tycker jag.

:)

Etikettmoln

