En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Jag sjunger

Det måste jag ju göra, eftersom kören uppträder på söndag… Det är ganska många låtar, femton stycken, att hålla reda på. Fast den enda jag tycker är riktigt textsvår är Hark the herald. Suck. På slutet av den lär jag få låtsassjunga…hehe, det är ju några hundra andra med så det lär inte märkas. Vad bra!

shapes_013

Har en del funderingar i huvudet. När man jobbar med människor och har en hel del omkring sig som har en del bekymmer. så blir det lätt så. Det upptar ofta min tid, när jag är själv. Vilket jag är nu.

Väntar på att få sällskap. Då ska vi äta pasta och sedan lär det bli TV. Men NU – nu ska jag öva sånger. Ganska trevligt, faktiskt!

Undrar om grannarna tycker likadant…?

Kommentarer till: "Jag sjunger" (8)

  1. Hark! är ett väldigt roligt ord som jag funderat över alla gånger jag själv sjungit denna sång. Men pampigast av alla sånger i samma genre är väl ändå ”Dagen är kommen”? (Oh, come all ye faithful)? Fast allt beror på kompet…

    • Sjunger du också i kör, eller så?

      Ja, det beror nog på både komp och körledare…och de som sjunger. 🙂

  2. Det är många texter att hålla i minnet. Hoppas att det finns några för varje sång som minns texten!

    • Det gick ganska lätt att komma ihåg nästan alla ord, faktiskt. Tror jag missade högst fem ord i en enda sång. Stolt 🙂

  3. Minns när jag sjöng i kör..om man tappade bort sig i texten skulle vi mima
    ” äppelpaj…äppelpaj” så det såg ut som om vi sjöng ändå..Så klarade man sig igenom texter som var svåra.
    Du kommer fixa det
    kram

  4. Lycka till med Putte på söndag. Kram

:)

Etikettmoln

