En kvinna i huvudstaden och Livet :)

Här är min mormorsmor. Så mycket finns på Internet! Fast de där släktforskningspapperen har jag glömt att jag har, undrar var de är…?

Madonnans

Men du är min mormorsmor och det är så fint och roligt att se dig på släktsidan, på Facebook. Helt fantastiskt, egentligen! Hilma var ditt namn och du är så lik min mormor Anna Serudia (eller hon var lik dig), att det nästan är som att se två kopior.

Jag har hört sägas att du var så väldigt snäll och det kan man nästan ana när man ser det här fotot.

Jag undrar vem du var? Jag måste fråga min mamma lite mer!

På de släktforskningspapper som jag har fått, kan jag räkna till så många som 12 barn – alla födda av dig! Då det sista barnet föddes, var du 45 år och du själv levde i nästan 78 år, där uppe i den lilla byn utanför Storuman, långt uppe i grantäta och kalla Norrland. Jag tror att du levde på en bondgård, men är inte riktigt säker. Nu…

View original post 54 fler ord

Kommentarer till: "Jag träffade dig aldrig" (2)

  1. Tänk vilken fantastisk människa. Man undrar hur hon orkade med så många barn! Jag har liknande kvinnor bland mina anor och man är full av beundran.

    • Ja, verkligen. Ett enormt slitigt, men ändå rikt liv – som min mamma har återgett sin släkt och de starka kvinnorna. 🙂

:)

Etikettmoln

